Маркетинг і логістика – на часі: в Університеті відбулася ХІ Міжнародна науково-практична конференція

Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»
на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту»

У Політехніці відбулася ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Маркетинг та логістика в системі менеджменту». Серед учасників – представники навчально-наукових інституцій Польщі, Німеччини, Литви, Азербайджану, Таджикистану. Також чимало представників з Києва та обласних центрів. Львівські виші представили науковці Комерційної академії, Медичного університету, Університету бізнесу і права, Інституту менеджменту. Особливим гостем заходу став почесний голова програмного комітету, міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів.z   

– Перша конференція відбулася 20 років тому, восени 1996-го. Тоді зібралися економісти – фахівці і науковці, – які хоч трохи чули про маркетинг, але про логістику ще нічого не знали. Це поняття я «привіз» зі стажування у Західносаксонській вищій фаховій школі (м. Цвікау, Німеччина). Ми багато дискутували, відкривали для себе нове. Оскільки дійшли спільної думки, що без маркетингу і логістики економіка не може розвиватися, то таку фахову конференцію доречно проводити щодва роки. Зрештою, конференції сприяли й тому, що виникла кафедра маркетингу і логістики, – згадує завідувач кафедри професор Євген Крикавський.

– Чому дві науки вирішили об’єднати на одній кафедрі?

– У Польщі й Німеччині маркетинг і логістика – поруч, тому що маркетолог доносить інформацію про товар, докладає зусилля до того, щоб людина хотіла його придбати, а логіст мусить доправити продукт до споживача. Ці дві науки повинні не конфронтувати, а діяти інтегровано. Від того ми лише виграємо. Особливу актуальність логістики ми зрозуміли вже під час цієї війни на сході України.

– Що змінилося у розвитку маркетингу і логістики впродовж тих 20-ти років?

– Власне спостерігаємо цілу еволюцію – співіснування маркетингу і логістики окремо, поруч, спільний розвиток. Тепер ці дві науки мають нове завдання – посилювати одна одну.

Під час конференції діяли дві секції – маркетингу і логістики. Усього прозвучало близько сотні доповідей, у яких порушували питання дуального розвитку маркетингу і логістики, світового досвіду у цьому. Маркетологи й логісти говорили про грошові потоки і сталий розвиток України, сучасні технології управління готельно-ресторанного бізнесу, оптимізацію витрат на маркетингову діяльність підприємства, вдосконалення його логістичних схем, способів інформування клієнтів, оптимізацію у різних сферах, ризики тощо. Учасниками конференції цього разу були не лише науковці, а й практики, які впроваджують маркетингові і логістичні засади на підприємствах. Серед доповідачів – професор Махефа з Цвікау, який приїхав до Політехніки на 10 днів раніше і прочитав студентам лекції.

Власне цими днями професор Крикавський відзначає своє 40-річчя в науці. Під час заходу проректор Львівської політехніки Наталя Чухрай рекомендувала Євгена Крикавського на здобуття урядової нагороди. А Степан Кубів від імені прем’єр-міністра України В. Гройсмана вручив подяку Євгенові Крикавському та всій кафедрі і попросив Євгена Васильовича стати радником першого віце-прем’єра.

Степан Кубів подарував ректорові Львівської політехніки професорові Юрію Бобалу і директорові ІНЕМ Олегові Кузьміну подарункові видання «Ще не вмерла України ні слава, ні воля», що побачили світ до 25-річчя Незалежності. Проректор з науки Наталя Чухрай, ректор Львівського інституту менеджменту Мирон Янків і троє найкращих доповідачів конференції отримали пам’ятні монети «Слава Україні – Героям слава» і «Україна починається з тебе».

на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» на конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту»