Кафедра філософії презентує новий навчальний посібник «Етика бізнесу: нові виклики та теми»

Кафедра філософії Львівської політехніки
Фрагмент обкладинки видання

Колектив кафедри філософії Інституту гуманітарних та соціальних наук Львівської політехніки презентує новий навчальний посібник «Етика бізнесу: нові виклики та теми», який висвітлює як традиційні теми бізнес-етики (історія ставлення дисципліни, характеристика основних її концепцій, взаємодія мікро- та макроетики, проблема конкуренції, конфлікти та шляхи їхнього розв’язання у сфері бізнесу тощо), так і акцентує увагу на актуальних сьогодні проблемах у царині етики бізнесу: відповідальність бізнесу, питання лідерства та розумного керівництва, впровадження технологій штучного інтелекту у сферу бізнесу, формування «зеленої» економіки, сучасні екотренди та екобізнес тощо.

Посібник буде цікавий для студентів, аспірантів, викладачів, економістів, підприємців та всіх, хто цікавиться особливостями функціонування бізнес-етики в історичному і сучасному зрізі та перспективами її подальшого розвитку.

Автори посібника: А. М. Кадикало, І. В. Карівець, А. Я. Коваль, О. В. Онищук, О. В. Паньків, С. М. Повторева, М. В. Сінельнікова, О.І. Стебельська, Х.М. Хвойницька-Перема, О. Ю. Чурсінова; за заг. редакцією канд. філос. н., доц. М. В. Сінельнікової.

ЗМІСТ навчального посібника

  • Вступ
  • Тема 1. Становлення та розвиток бізнес-етики як дисципліни: історія та сучасність
    • 1.1. Загальні тенденції розвитку бізнес-етики
    • 1.2. Основні аспекти становлення академічної етики бізнесу
    • 1.3. Корпорації і сучасний етап розвитку бізнес-етики
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури
  • Тема 2. Розкриття сутнісних основ провідних концепцій в етиці бізнесу
    • 2.1. Утилітарна концепція етики бізнесу
    • 2.2. Деонтична етика або етика обов’язку
    • 2.3. Етика справедливості Питання для самоперевірки Список рекомендованої літератури
  • Тема 3. Взаємодія мікро- та макроетики. Корпоративна та міжкорпоративна культура: сучасні тенденції формування.
    • 3.1. Основні проблеми мікроетики. Корпоративна культура та шляхи її формування.
    • 3.2. Проблеми макроетики. Міжкорпоративна культура та особливості взаємодії бізнесу і держави.
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури
  • Тема 4. Моральний вимір економіки: відповідальність у сфері бізнесу та економічна ефективність
    • 4.1. Історія становлення проблеми відповідальності в сфері бізнесу
    • 4.2. Формування нового типу підприємця – «людини економічної», її ключові властивості та характеристики
    • 4.3. Окреслення особистої та соціальної відповідальності в царині бізнесу
    • 4.4. Проблема відповідальності бізнесу в Україні Питання для самоперевірки Список рекомендованої літератури
  • Тема 5. «Зелена» економіка та екотенденції ведення бізнесової діяльності
    • 5.1. Розробка концепції «зеленої економіки». Перспективи її розвитку в Україні
    • 5.2. Екологічні проекти та екоспрямованість як сучасні тенденції розвитку бізнесу
    • 5.3. Екологічна відповідальність у сфері бізнесу Питання для самоперевірки Список рекомендованої літератури
  • Тема 6. Конкуренція, монополія, ринок
    • 6.1. Етичний аналіз конкуренції з філософської, психоаналітичної та економічної точок зору
    • 6.2. Сутність монополій та їхні типи. Співвідношення конкуренції та монополій
    • 6.3.Формування ринку: роль конкуренції та монополій в економічних іграх.
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури
  • Тема 7. Етична сторона рекламного бізнесу. Психологія впливу та маніпуляції у сфері реклами
    • 7.1. Реклама у сфері бізнесу
    • 7.2. Критерії етичності реклами
    • 7.3. Неетичні практики в рекламі Питання для самоперевірки Список рекомендованої літератури
  • Тема 8. Сучасні тенденції розумного керівництва. Лідер та лідерство: етика та стратегія
    • 8.1. Сучасне лідерство та керівництво
    • 8.2. Основні типи лідерів
    • 8.3. Тенденції сучасного стратегічного лідерства
    • 8.4. Ключові складові ефективного лідерства Питання для самоперевірки Список рекомендованої літератури
  • Тема 9. Етика сучасних ділових комунікацій. Спілкування у сфері бізнесу
    • 9.1. Спілкування у сфері бізнесу
    • 9.2. Особливості ділового спілкування
    • 9.3. Етичні норми у спілкуванні.
    • 9.4. Етапи та форми ділового спілкування. Ділова бесіда
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури
  • Тема 10. Етикет як запорука успішного введення сучасного бізнесу
    • 10.1. Етикет у сфері бізнесу
    • 10.2. Особливості бізнес-етикету
    • 10.3. Основні принципи та правила бізнесового етикету
    • 10.4. Головні структурні елементи бізнес-етикету
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури
  • Тема 11. Моральна сторона конфліктів. Суперечки у сфері бізнесу, сучасні способи їх розв’язання
    • 11.1. Поняття конфлікту, етапи та динаміка розвитку
    • 11.2. Функції конфлікту та їх види
    • 11.3. Типи конфліктів у процесі ділової комунікації
    • 11.4. Способи, стратегії та стилі поведінки у конфліктних ситуаціях
    • 11.5. Шляхи та технології вирішення конфліктів
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури
  • Тема 12. Етичні аспекти використання штучного інтелекту в бізнесу
    • 12.1. Визначення штучного інтелекту (ШІ) та окреслення основних сфер його використання
    • 12.2. Застосування технологій ШІ у бізнесі
    • 12.3. Етичні проблеми, які виникають під час використання технологій ШІ у бізнесі
    • Питання для самоперевірки
    • Список рекомендованої літератури