Докторант кафедри електромехатроніки і комп’ютеризованих електромеханічних систем ІЕСК Любомир Демків привіз із ХІХ Міжнародної наукової конференції в Будапешті сертифікат за найкращу доповідь.
Молодий науковець виступав на представницькому науковому зібранні 24–27 вересня з матеріалами, напрацьованими в межах виконання проекту НАТО.
Такі конференції відбуваються що три роки (перед тим була в Турині та у США). Сюди приїжджають провідні спеціалісти з террамеханіки. Вони досліджують особливості динаміки колеса, ґуми на різних поверхнях, на різних ґрунтах і як покращити поведінку цієї ґуми, її певні характеристики, щоб колісні автомобілі мали більшу прохідність, мобільність й інші характеристики. Політехніки дізналися про цей науковий захід від професора університету Алабама Володимира Ванцевича.
– Цікавинкою роботи, яку представляв наш колектив авторів, було те, що ми не просто досліджували динамічні процеси, які є в ґумі, а й використовували методи керування, які дозволяють суттєво покращити ці характеристики, – розповідає про свою доповідь Любомир Демків. – Ми продемонстрували на конференції ті підходи, які використовуємо в нашому міжнародному проекті. На цьому ж ґрунтую свою докторську дисертацію, яку виконую під керівництвом професора Андрія Лозинського. Після моєї доповіді відбулася жвава дискусія. Дебатували ми з учасниками й потім. Відтак зав’язали знайомства з багатьма науковцями. Адже з розвитком електромобілів усе більше досліджень, що спрямовані на покращення динаміки їх руху, проводять як міждисциплінарні – аналізуючи підходи до керування електроприводом.
На конференції в Будапешті доповідав також Святослав Кльось – один із аспірантів, які залучені до участі в проекті НАТО. Він також успішно виступив.
– На науковому зібранні було багато наукових груп, шкіл, – продовжує докторант. – Це вчені, які працюють над різними проектами НАТО, у рамках різних досліджень. Традиційно вони зібралися для обміну наукових думок, ідей. Було подано близько 150 наукових праць, відсотків 40 організатори відбракували. У конференції взяло участь чимало науковців із Європи, дуже багато з Китаю, з Японії, Австралії, ПАР (цю ХІХ Міжнародну конференцію сумістили з XIV афро-європейською), США, Канади. Зауважу, що було багато учасників, молодших від мене, які активно займаються науковою діяльністю. Традиційно є один або кілька поважних професорів, які очолюють наукову школу, а довкола них гуртуються молоді вчені.
Любомир Демків відзначив також дуже добру організацію заходу, теплий прийом:
– Спочатку в нас була така вечірка-знайомство. На завершення конференції нас возили на катері по Дунаю. Вечірній Будапешт, звичайно, викликає захват. В один із днів ми їздили на угорську фірму Rába Axle Ltd, яка розробляє осі для автомобілів та складає машини. Нам показали, як відбуваються виробничі процеси, проводили екскурсію, це було цікаво й пізнавально. Тобто на конференції, крім наукових дискусій, ми мали нагоду побачити, як це все на практиці використовують, утілюють. Одна справа – установки, на яких ми проводимо свої дослідження, але важливо побачити застосування результатів у реальних умовах.