23 червня у рамках реалізації міжнародного освітнього Еразмус+ проєкту CONN’COR (Connect, Compare and Repair for a Common Future with Ukraine) відбувся черговий вебінар, присвячений обміну досвідом щодо міжнародних проєктів, які вже були реалізовані у попередні роки. Захід зібрав представників Білостоцької політехніки (Польща), Університету в Нішу (Сербія), а також університету CentraleSupélec (Франція) та Національного університету «Львівська політехніка», які цього разу презентували свої досягнення у галузі освіти, інновацій та міжкультурної співпраці.
Нагадаємо, проєкт об’єднує представників чотирьох кафедр Львівської політехніки, а саме електронної інженерії (Інститут інформаційно-комунікаційних технологій та електронної інженерії), теоретичної та загальної електротехніки (Інститут енергетики та систем керування), інформаційно-вимірювальних технологій (Інститут комп’ютерних технологій, автоматики та метрології) та загальної фізики (координатор проєкту, Інститут прикладної математики та фундаментальних наук),
Французький досвід: проєкти CentraleSupélec
Від французької сторони виступила Рошан Сабах, менеджерка міжнародних проєктів у департаменті міжнародних зв’язків CentraleSupélec. Вона презентувала три ключові ініціативи:
- Розвиток інженерно-наукового комплексу в Університеті Найробі (Кенія)
- Проєкт реалізується у співпраці з групою ParisTech і фінансується Французьким агентством розвитку. Його мета – створення сучасного навчального простору для підготовки висококваліфікованих інженерів у відповідності до національної стратегії Кенії до 2030 року.
- NePRev – міждисциплінарна магістерська програма для Нової Промислової Революції
- Це проєкт Erasmus+, спрямований на оновлення освітніх програм, посилення зв’язків із промисловістю та розвиток інноваційної міжнародної освітньої співпраці.
- VRAILEXIA – цифрові й AI-інструменти для підтримки студентів із дислексією
- Проєкт об’єднав понад 10 партнерських установ з різних країн Європи й зосереджувався на розробці VR-тестів, AI-платформ і навчальних програм для підвищення інклюзивності у вищій освіті.
Досягнення Львівської політехніки
З українського боку свої реалізовані ініціативи презентували викладачі Національного університету «Львівська політехніка».
- Професорка Ірина Яремчук (кафедра ЕЛІ) презентувала проєкт MEGA (Horizon 2020), присвячений безсвинцевим флуоресцентним матеріалам для органічних світлових пристроїв, які мають підвищену ефективність і знижене екологічне навантаження.
- Доцентка Лідія Каша (кафедра ТЗЕ) поділилася досвідом реалізації проєкту EUSTS (Jean Monnet Chair), спрямованого на впровадження європейських студій у навчальні програми технічних спеціальностей та розширення знань про ЄС серед студентів, викладачів і державних службовців.
- Професорка Наталія Гоц (кафедра ІВТ) презентувала проєкт «Солідарність з Україною», реалізований у співпраці з Варшавською політехнікою за програмою NAWA, у якому взяли участь понад 500 студентів, аспірантів і викладачів у рамках конференцій, мовних шкіл, тренінгів та академічних обмінів.
Оприлюднена під час заходу інформація викликала щире зацікавлення учасників, жваве обговорення та низку запитань, які стосувалися як технічних, так і організаційних аспектів реалізованих міжнародних проєктів. Обговорення дало змогу вийти на новий рівень діалогу між університетами щодо подальшої співпраці.
Особливо важливою стала ініціатива, яку після виступу керівниці Центру міжнародної освіти нашого університету професорки Наталії Гоц озвучила Рошан Сабах, представниця відділу міжнародних зв’язків CentraleSupélec (Франція). Вона запропонувала:
«Ми можемо згодом організувати зустріч, щоб обговорити можливу угоду. Можна почати із семестрового обміну або угоди про подвійний диплом. Зараз у нас схожа ситуація з Ліваном – студенти приїжджають лише з Лівану до Франції. Ми можемо уявити щось подібне і з вашим університетом».
Ця ініціатива може стати основою для створення нових академічних програм, розвитку академічної мобільності, а також реалізації спільних освітніх ініціатив. Тому проведений вебінар без сумніву став ще одним кроком до зміцнення міжуніверситетських зв’язків, обміну кращими практиками та формування спільної освітньої екосистеми в умовах глобальних викликів.






