Київ, Львів, Рахів… Соціальні мережі заполонили фотографії затоплених міст, коли автомобілі буквально по вікна опинялися у воді. Спеціалісти передбачають, що невдовзі авторинки України наповняться так званими автомобілями-потопельниками – тобто тими, які пережили потоп.
А якої шкоди може завдати автомобілю вода?
– Насамперед під загрозою опиняється електропроводка автомобіля, а в сучасних автівках вона відповідає практично за все, – каже Богдан Кіндрацький, завідувач кафедри експлуатації та ремонту автомобільної техніки Національного університету «Львівська політехніка». – Вода для неї – нищівна.
Як зазначає фахівець, після контакту з водою можуть виникнути проблеми у системі запалення, можуть початися негаразди із склоочисниками, склопідйомниками, можливі проблеми з фарами та габаритами, може «полетіти» додаткове електрообладнання (наприклад, круїз-контроль). Крім того, за певний час волога проводка почне окислюватися, а також можуть вийти з ладу реле і датчики, що містять мідь.
Є дані: якщо глибина води становить 20–25 см, може промокнути зчеплення, нижня частина двигуна і коробки передач, але це не критично. У калюжі глибиною понад 35 сантиметрів авто вже може заглохнути (якщо вода заллє вихлопну систему), а якщо вода потрапить у двигун, станеться так званий гідроудар.
– Часто машина глохне у воді, бо у вихлопну систему потрапляє вода. Ось чому плавальні засоби мають вихлопну трубу, відведену назовні. Найгірше, якщо водій намагається її знову завести у воді – цього робити не треба, адже можна зіпсувати мотор. Крім того, до мотора йде високовольтна проводка, яку може замкнути, – пояснює Богдан Кіндрацький.
Після контакту з глибокими калюжами фахівець радить не просто просушити авто, а зробити це на СТО, де є можливість розібрати та просушити всі електричні блоки, інакше – чекайте проблем з проводкою та електронікою.