Комунікативні технології та етика ділового спілкування (частина 1)

Автор: Калінська Оксана Павлівна, к.пед.н

Інформація про програму підвищення кваліфікації:

Напрям навчання: "ІКТ, дистанційне навчання та інноваційні технології"

Обсяг навчання: 30 год (1 кредит ЄКТС)

Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти

Мета курсу:

  • розвинути та удосконалити здібності, що допомагають ефективному діловому спілкуванню, міжособистісній взаємодії;
  • самовдосконалити особистості та набуття таких навичок як розроблення й реалізації стратегій поведінки та здійснення комунікацій під час міжособистісного та ділового спілкування;
  • уміння здійснювати аналіз конкретної комунікативної ситуації та розробляти рекомендації щодо її вирішення на основі бази знань з технологій комунікацій;
  • познайомитися з основними формами ділового спілкування, встановленням ділових контактів, оволодіти нормами ділової розмови.

Компетентності, що вдосконалюватимуться/набуватимуться в процесі навчання:

інтегральні:

  • здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти;

фахові:

  • розвивати здатність до навчання впродовж життя самоосвіти та самоаналізу;
  • розвивати здатність до набуття спеціалізованих концептуальних знань на рівні новітніх досягнень педагогічної науки;
  • поглибити навички використання інформаційних та комунікаційних технологій у професійній викладацькій діяльності, оволодіння новими комп’ютерними програмами та інтернет-сервісами;
  • розвивати уміння працювати в складних педагогічних ситуаціях, розв’язувати педагогічні задачі, приймати відповідні обґрунтовані рішення;
  • поглибити уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з професійних питань освітньої галузі щодо наукових досягнень.

Коротко про курс:

Слухачі отримують технологічно-комунікативний інструментарій основних термінів і понять комунікаційних процесів спілкування, сприйняття, ідентифікації, бар’єрів взаєморозуміння, види та рівні спілкування, вербальних і невербальних засобів спілкування та їхнього впливу, стилів спілкування, мовно-психологічного маніпулювання, типів маніпуляторів, мовної трансакції та трансактного аналізу особистості, позиції у спілкуванні, мовних асертивних технік, шляхів вирішення конфліктних ситуацій у спілкуванні, рівнів та видів конфліктів, стилі поведінки в ділових конфліктах, самопрезентації та іміджу, соціальних та стереотипних еталонів сприйняття при спілкуванні, сприйняття при формуванні першого враження, загальні комунікативні помилки сприйняття, ділове спілкування, фактори, що впливають на ділове спілкування, емоції, переговори, бесіда, нарада, групова динаміка, комунікативна атака.

Структура курсу:

Тема 1. Процес спілкування та його складові.
Практична робота 1.Описати власну комунікативну формулу з прикладом – «Що я думаю – що я можу сказати словами – що я кажу – що люди зрозуміли».
Описати кілька власних прикладів комунікативних невдач, комунікативних бар’єрів та шляхів їх подолання.
Тема 2. Закони комунікативної логіки. Помилки сприйняття у спілкуванні.
Практична робота 2. 1.Змоделювати гіпотетичну ситуацію свого працевлаштування. Розробити і обґрунтувати елементи самоподачі (не більше п’яти) з погляду поставлених цілей. Написати для себе рекламне оголошення «Шукаю роботу», представивши в ньому свої можливості і особистісні якості. 2. Проаналізувати імідж будь-якої відомої ділової людини з погляду його складових, процесу формування і сприйняття оточуючими.
Тема 3. Вербальні та невербальні засоби спілкування.
Практична робота 3.Скласти власний комунікативний паспорт використовуючи чи опираючись на теоретичний матеріал зі с. 272 підручника Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підруч. К. : ВЦ«Академія», 2009. 344 с.

Опис результатів навчальної діяльності:

  • вдосконалити здатність організовувати освітню діяльність в умовах розвитку інформаційного суспільства з використанням сучасних педагогічних та інформаційних технологій, що відповідають потребам часу;
  • поглибити здатність розуміти і враховувати соціальні, суспільні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень;
  • поглибити здатність обирати ефективні форми та методи навчання з урахуванням освітніх цілей, потреб та здатностей учнів та студентів, їхньої мотивації.

Вимоги до слухачів: курс розрахований на педагогів, які володіють ПК на рівні користувача.

Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету "Львівська політехніка" 30 год (1 кредит ЄКТС)

Тривалість навчання: 1 місяць

Форма навчання: очно

Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) зарезультатами реєстрації на навчання.

 


Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут