Автор / тренер курсу:
- Пастовенський Олександр Вікторович, доктор педагогічних наук, професор кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.
Інформація про програму підвищення кваліфікації:
Напрям навчання: «Організаційно-методичні аспекти діяльності керівника закладу загальної середньої освіти».
Обсяг навчання: 30 годин (1 кредит ЄКТС).
Категорія слухачів курсу: керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої.
Мета курсу полягає в удосконаленні слухачами теоретико-методологічних основ управління сучасним закладом освіти на засадах системного підходу, ознайомлення з авторськими підходами щодо здійснення ефективного управління освітніми закладами, засвоєнні знань про домінантні принципи, функції й методи управлінської діяльності, формуванні вмінь здійснювати аналіз збурень і відповідних змін, визначати основні напрямки модернізації освітніх систем, стилі та алгоритм ефективного управління в залежності від фази розвитку освітнього закладу.
Компетентності, що вдосконалюватимуться / набуватимуться в процесі навчання:
- загальні: здатність розв’язувати складні управлінські завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі освіти;
- професійні: здатність до інноваційного управління розвитком закладу освіти; здатність швидко реагувати на зміни і формувати гнучкість та адаптивність у всіх учасників освітнього процесу; здатність генерувати і впроваджувати в управлінську практику нові, перспективні ідеї, освітні інновації; розвивати здатність ефективно працювати в складних ситуаціях, розв’язувати управлінські проблеми, приймати відповідні обґрунтовані рішення; поглибити здатність працювати самостійно і в команді, комунікувати з колегами з професійних питань освітньої галузі; розвивати здатність формулювати висновки для різних типів складних управлінських завдань, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб.
Коротко про курс: слухачі курсу опрацюють три теми, в межах яких удосконалять свої професійні компетентності з управління освітніми закладами в умовах реалізації Закону України «Про освіту». Педагоги опрацюють теоретичні матеріали, представлені на заняттях, проаналізують сучасні наукові підходи до модернізації освітньої галузі на засадах системного підходу. Керівники й педагогічні працівники ознайомляться з авторськими підходами щодо забезпечення ефективного управління закладами освіти, що базуються на ідеї релятивного управління освітніми системами. Слухачі сформують уміння визначати та реалізовувати ефективні стилі управління в залежності від фази розвитку освітнього закладу.
Структура курсу:
- Тема 1: Нові підходи до модернізації освітніх систем. Обґрунтовується сформульована автором закономірність, що в умовах наростання збурень ефективне управління забезпечує збільшення необхідної міри різноманітності освітньої системи та/або розширення її взаємодії із зовнішніми системами в науково-методичному, кадровому, організаційному і технологічному аспектах. Аналізуються збурення та відповідні зміни освітньої системи, модернізаційна матриця закладу освіти.
- Тема 2: Етапи розвитку ефективних закладів освіти. Обґрунтовується сформульована автором закономірність щодо синергетичного сценарію розвитку освітніх систем від жорсткої системи до системи з делегованими управлінськими повноваженнями, «м’якої» системи, системи з мережевою взаємодією і синергетичної системи. Аналізуються основні особливості управління в кожній фазі розвитку освітньої системи.
- Тема 3: Ефективні стилі управління сучасним закладом освіти. Обґрунтовується сформульована автором закономірність, що в залежності від фази розвитку освітньої системи ефективне управління нею здійснюється на основі передусім домінантних для цієї фази розвитку функцій і методів управління, а також закономірність щодо відповідності стилю управління освітньою системою фазі її розвитку. Аналізуються технологічні карти, особливості та алгоритм реалізації ефективних стилів управління сучасним закладом освіти.
Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС).
Тривалість навчання: 3 тижні.
Форма навчання: дистанційно.
Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) за результатами реєстрації на навчання.