Дизайн простору CLIL у сучасному навчальному середовищі (предметно-мовне інтегроване навчання)

Автор / тренер курсу:

  • Берегова Ольга Андріївна, доцент, кандидат філологічних наук. 

Інформація про програму підвищення кваліфікації:

Напрям навчання: «Методика викладання навчальних дисциплін у закладі загальної середньої освіти».

Обсяг навчання: 30 годин (1 кредит ЄКТС).

Категорія слухачів курсу: для педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої освіти, вищої освіти.

Мета курсу: формування у вчителів навичок використання методології CLIL, планування та організація навчального матеріалу, модель «4 С»; впровадження змістовних ліній, які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання та дизайн уроку CLIL.

Компетентності:

  • інтегральна: здатність розв’язувати  складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі загальної середньої освіти;
  • фахові: поглиблення навичок використання предметно-мовного інтегрованого підходу; вміння аналізувати зарубіжний досвід використання CLIL у загальноосвітньому навчальному закладі; умови впровадження предметно-мовного інтегрованого навчання, зокрема у власній практиці; організовувати та здійснювати проєктну роботу в рамках CLIL; планувати урок CLIL з використанням засобів ІКТ.

Коротко про курс: Багатомовна освіта – одна з ключових особливостей освітньої галузі багатьох європейських країн. Саме багатомовну компетентність світові процеси глобалізації та інтеграції виводять на рівень освітніх пріоритетів. На сьогодні важливим є не просто оволодіння іноземною мовою, а набуття інтегративних комунікативних навичок, що зробить можливим професійно-ділове спілкування з представниками інших культур. Особливої уваги у контексті функціонального оволодіння іноземною мовою та принципу інтегрованості набуває методика CLIL, яка на сьогодні відома та використовується майже в усьому світі. Виконання державних стратегічних завдань реформування змісту освіти обумовлює потребу реалізації компетентнісного підходу засобами інтеграції змісту освіти і організаційних форм навчального процесу. Згідно закону України «Про освіту»  потрібно розвивати не лише предметні компетенції учнів, але всі ключові компетенції під час вивчення кожного предмету. Методологія CLIL спрямована на послідовне впровадження компетентнісного підходу, який відповідає стратегічному напрямку розвитку освіти в контексті положень «Нової української школи» (2016). Програма курсу спрямована на вдосконалення загальнопедагогічної і предметно-педагогічної CLIL-компетентності педагога. В рамках курсу розглядаються структура, організація та дизайнурокаCLIL в освітньому процесі.

Структура курсу:

  • Тема 1. Технологія предметно-мовного інтегрованого навчання
  • Тема 2. Планування навчального матеріалу
  • Тема 3. Дизайн власного уроку / заняття CLIL. Форми рефлексії

Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 годин (1 кредит ЄКТС).

Тривалість навчання: 3 тижні.

Форма навчання: дистанційно.

Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) за результатами реєстрації на навчання.


Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут