Наталія Павлишин, тижневик «Аудиторія»
Назар Подольчак

Від 27 вересня у Tech StartUp School стартує наймасштабніша подія України – конкурс проектів StartUp Прорив. Він збере понад тисячу учасників заходів, більш як 200 найперспективніших стартап-проектів, сотню інвесторів, готових вкладати кошти в розвиток проектів.

Учасники конкурсу матимуть нагоду два місяці безоплатно навчатися для творення успішних StarUp-компаній. Десятки найуспішніших менторів, які поділяться власними success story. І врешті – на початку грудня відбудеться конкурс стартапів Tech StartUp Challenge – пітчинг перед потенційними інвесторами та бізнес-ангелами.

Трохи докладніше про StartUp Прорив та всі можливості для тих, хто братиме в ньому участь, розповів директор Tech StartUp School професор Назарій Подольчак.

– Чим унікальний конкурс StartUp Прорив?

– Найперше, StartUp Прорив особливий своїм масштабуванням. А також тим, що ми маємо намір залучити велику кількість інвесторів і значний призовий фонд, що дасть можливість профінансувати більшу кількість достойних стартапів. І ще тим, що учасники конкурсу проходитимуть тривале навчання в поважних менторів і тренерів, які входять до топ-100 найбагатших людей України й зможуть своїм прикладом показати, як зробити стартап ефективним і успішним.

– Чи відбуватиметься навчання для таких різних категорій? Бо в умовах конкурсу зазначено, що його учасниками можуть бути стартапи, які перебувають на різних етапах реалізування – від ідеї до вже готового прототипу чи навіть продукту.

– Насамперед, ми ділитимемо їх на групи. Працюватимуть відповідні тренери. Та наприкінці нашого StartUp Прориву все одно має бути зреалізовано комерційно успішний проект. Ми плануємо 7–8 грудня організувати пітчинг Tech Startup Challenge перед бізнес-ангелами, інвесторами. Це дасть змогу з усієї кількості відібрати найкращі стартапи. І вже з ними працювати впродовж певного часу, щоб усі ці стартапи зреалізувати.

– Чи є шанс, що провідні компанії сприятимуть певним стартапам у реалізуванні?

– Звичайно, що стартапери зацікавлені в тому, щоб їхні ідеї були зреалізовані в певних компаніях, а не просто взяті. Ми будемо допомагати, щоб ідею не було лише продано, а комерційно успішно імплементовано. Крім усього ми запускаємо краудфандингову платформу StartEra, яка збільшить шанси стартаперів на реалізування їхніх проектів.

– Чи краудфандинговою платформою StartEra зможуть скористатися всі, чи все ж таки буде певна градація?

– Це не буде платформа для всіх. Ми відбиратимемо ті стартапи, які справді цікаві й матимуть шанси стати комерційно успішними. Залежатиме також і від того, наскільки ці стартапи вже розроблені. Буде певний фонд, який фінансуватиметься через платформу StartEra. Всі ідеї розділятимуть на соціальні, комерційні, самі стартапи. Їх по-різному промарковуватимуть, до них будуть неоднакові вимоги. І, очевидно, будуть різні фонди від спонсорів, котрі фінансуватимуть розмаїті стартапи.

– Чим StartEra відрізняється від інших краунфандингових майданчиків?

– Тут будуть різні засновники. Ми спрямовуємо себе на стартапи й соціальні проекти. Крім цього, плата за соціальні проекти – мінімальна. Це будуть тільки ті витрати, які покриють банківські витрати. Думаємо виходити одразу на закордонні ринки, де Львівська політехніка має академічні зв’язки. Це дасть змогу й залучати проекти звідти, й зацікавлювати академічні спільноти підтримувати ці проекти.

Також встановимо певну планку, за якою будемо визначати, коли стартап отримуватиме фінансування – тоді, коли збере не менше, аніж 50 відсотків вказаної суми. Якщо зберуть ці кошти, то проект буде профінансовано. Якщо ж ні, то ми їх повертаємо жертводавцям та до фонду, з якого відбувається дофінансування. Краудфандинговий майданчик – це не лише збирання коштів, а й валідація проекту, зворотній зв’язок від зацікавленої аудиторії, відгуки – це все допомагає покращувати проект.

Конкурс стартує вже 27 вересня. Зареєструватися можна на proryv.tsus.me.