Ігор Галущак, прес-служба Львівської політехніки
на конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні»

Днями Університет гостинно прийняв учасників ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні». Організаторами цього авторитетного в середовищі автобудівників заходу стали Міністерство освіти та науки України, ВАТ «Укравтобуспром» та Інститут інженерної механіки та транспорту Львівської політехніки.

Цьогоріч учасники конференції, які представляли профільні науково-дослідні установи не лише України, але й Польщі, зосередили свою увагу на двох проблемах: сучасному автомобілебудуванні з акцентом на електрорушіях та інноваціях у пасажирських перевезеннях колісним транспортом.

Вітаючи науковців, конструкторів та розробників, проректор з науково-педагогічної роботи Університету Олег Давидчак заявив:

– Із приємністю хочу зазначити, що ваше представницьке зібрання ми гостинно приймаємо в стінах нашого навчального закладу вже втретє. Сподіваюсь, що ваш взаємний обмін передовими напрацюваннями в такій вкрай важливій для Україні сфері як автомобільне машинобудування дасть відчутний поштовх у відродженні цієї галузі, зокрема у Львові, широко знаному колись центрі автобусобудівної індустрії.

Натомість Олексій Ланець, директор Інституту інженерної механіки та транспорту Львівської політехніки, розповів присутнім про здобутки очолюваного ним структурного підрозділу Університету. Відтак, працюючи за двома напрямами – механічна інженерія та транспорт, – науковці цієї сфери політехнічних досліджень і практики завжди готові до співпраці у всіх аспектах автотранспортної тематики. Більш того, всі зацікавлені підприємства галузі можуть поповнити свій кадровий склад кваліфікованими фахівцями-виробничниками і розробниками новітньої автотехніки – випускниками Інституту.

Згодом чимало уваги учасники конференції приділили відновленню слави Львова як широкознаного центру автобусної промисловості, можливостям розпочати масове виробництво сучасних міських і міжміських автобусів на наявних виробничих потужностях ЛАЗу – заводу, практично знищеного недобросовісними російськими інвесторами. Йшлося передусім про те, що таке відродження мало би відбуватися завдяки створенню нових розробок пасажирського автоелектротранспорту на основі енергозберігаючих технологій. До речі, чимало подібних новацій львівських політехніків нині використовує в такому виробництві львівський «Концерн «Електрон».

З цікавістю ознайомились автобудівники і з доповіддю одного зі спонсорів конференції, випускника Львівської політехніки, а нині гендиректора компаній «ВЕЕМ-Металавтопром» і «Стрий-Авто» Богдана Шевціва. Промовець детально розповів про стрімке становлення електроавтобусобудування в Китаї, де це виробництво створили буквально за лічені роки. Відтак і Україна, маючи великі традиції в цій сфері та фаховий науковий потенціал, не має пасти тут задніх.
 

Світлини Йосипа Марухняка

на конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні» на конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні» на конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні» на конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні» на конференції «Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні»