Запобігання поширенню коронавіусу 2019-nCoV

Олімпіада для вступників (2-й тур - 29.05.2020)

 

Відкрита лабораторна робота на кафедрі фотоніки в умовах карантину

21 травня 2020, 15:38
Кафедра фотоніки Львівської політехніки

Кафедра фотоніки Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки в умовах карантину вперше провела відкрите лабораторне заняття з дисципліни «Мехатроніка і робототехніка». Вирішена проблема роботи із «залізом», якого нема в руках студентів, завдяки співпраці Національного університету «Львівська політехніка» та ІТ-компанії Global Logic.

Цей семестр починався як зазвичай, тому студенти в загальноуніверситетській інноваційній лабораторії фізично познайомилися із першим українським Embedded Starter Kit – навчальною системою з проєктування роботів та інтелектуальних пристроїв, інтернету речей, вбудованих систем. У зв’язку з карантином відвідувати лабораторію стало неможливим, а виконання навчального плану – необхідним. Це протиріччя на кафедрі фотоніки в основному вдається вирішувати на базі сучасних засобів комунікації і знову ж таки за підтримки наших виробничих партнерів. Завдяки домовленості з Global Logic про дуальну освіту, на кафедрі фотоніки в розпорядженні профільного викладача наявний Embedded Starter Kit.

Оскільки в програмуванні вбудованих систем 90% часу іде саме на написання і відлагодження коду і тільки 10% на отримання і аналіз результатів, то лабораторні роботи можна також проводити і дистанційно. Тобто, студент на свій комп’ютер завантажує інтегровану систему програмування (що йому піде тільки на користь в подальшому), програмує потрібну функцію, завантажує виконавчий файл викладачу, викладач у навчальну плату, і вся група аналізує результат, споглядаючи його он-лайн. Цікаво, що студенти при цьому більш розкуті, навчання йде швидше і цікавіше. А навики і вміння між ними поширюються дуже швидко.

Проведене доцентом В.Я. Татарином відкрите лабораторне заняття для групи МН-31 з курсу «Мехатроніка і робототехніка» на тему «Вимірювання температури за допомогою прецизійного температурного сенсора LM335Z» за «присутності» викладачів кафедри, запрошених та охочих, підтвердило можливість і плідність такого підходу. В обговоренні відкритого лабораторного заняття з участю Анастасії Васьків (Anastasiia Vaskiv, University Program Coordinator, Lviv GlobalLogic) визначені подальші орієнтири для досягнення ефектів навчання, в тому числі в рамках дуальної освіти зі спеціальності 153 – «Мікро та наносистемна техніка інтернету речей».

Викладачі кафедри в режимі онлайн поділилися досвідом проведення дистанційних лабораторних та практичних занять з інших дисциплін з використанням платформ Zemax та Comsol.

Висновок: Політехніка не дає голодному ні риби, ні вудки, а успішно вчить як ту вудку зробити і як нею ловити.