Запобігання поширенню коронавіусу 2019-nCoV

Олімпіада для вступників (2-й тур - 29.05.2020)

 

Карантин = Фріланс: про актуальність таких спеціалістів та особливості їх заробітку

23 травня 2020, 12:26
Марія-Катерина Винарчик, студентка другого курсу кафедри журналістики та засобів масової комунікації

З початком пандемії COVID-19 хтось втратив роботу, а дехто перейшов у режим онлайн. Зміни зачепили якщо не всіх, то, принаймні, левову частку людей. Тому зріс попит на віддалену роботу.

«Місяць тому на біржі фрілансу щодня реєструвалося в середньому від 550 до 800 осіб, а за останні кілька днів цей показник зріс до 900-1200 реєстрацій. Кожен третій користувач зазначив, що зареєструвався «у зв’язку із ситуацією в країні», ― повідомили на платформі ITC.ua ще на початку карантину.

Аби дослідити цю тему, ми поспілкувалися з фрілансерами різних сфер. Запитали про особливості роботи у нових умовах, конкуретність та заробіток.

Хацко Марія, другокурсниця кафедри маркетингу і логістики Інституту економіки та менеджменту:

Таргетом займаюся більше року. Для мене фріланс ― додатковий заробіток. Маю проєкти від агенції, з якою співпрацю, так звані «разові» замовлення та постійних клієнтів. Саме в час карантину отримала вищу посаду у своїй команді, тому планую залишити фріланс. Та й взагалі, в офісі спілкуємося з командою в офлайні, разом п’ємо чай і обмінюємося печивом. Це мені дуже подобається, тож я чекаю завершення карантину.

Хоча для фрілансерів зараз є багато перспектив. Якщо працювати з класними кейсами або на іноземний ринок, то це відчутно і в заробітку, і підході до роботи, принаймні в маркетингу.

Додам, що клієнт, який знається на бізнесі не хоче економити на рекламі в цих умовах та ризикувати. Економлять ті, хто не зовсім розуміється та лише починає працювати в режимі онлайн. Тому роботи є достатньою.

Назар Дудка, студент третього курсу Інституту інженерної механіки та транспорту:

Я працюю вже рік на комерційній основі. Останні пів року вийшов на серйозніший рівень. Окрім власних проєктів ще співпрацював з однією організацією. Та вони пішли на карантин.

Замовлень стало в рази менше, а ті, що є ― дрібничкові, до прикладу, ролик на хвилину чи декілька фото бренду. Фотографам трохи складно. Події скасовують, відповідно й зйомки. На травень планував і фото, і відео, і декілька весіль, та, на жаль, склалось не так.

Сподіваюсь, що скоро все повернеться на свої місця. Скоріш за все серпень буде досить продуктивним. Адже все переносять на кінець літа.

Роман Ковальов, магістр Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки:

В час карантину всі почали проходити курси, і за тиждень чи місяць хочуть стати фахівцями, бо з дому працювати легше.

По-перше, це не так. Ти маєш більше відповідальності, сам вирішуєш усі поточні питання. По-друге, аби стати добрим фахівцем, потрібно багато практики. Я працюю у сфері моушн-дизайну більше трьох років і постійно вивчаю щось нове.

Вважаю, що як такої конкуренції не збільшилось. Кожен займає свою нішу. Хороший спеціаліст завжди знайде роботу. І до карантину, і зараз мені надходять пропозиції роботи. Взагалі сфера дизайну затребувана. Фактично все, чим ми користуємося має свій логотип і дизайн. Тому не відчуваю змін у цьому.