Гуртки Малої технічної академії

Підготовка до творчих конкурсів та ЗНО

Інформаційний супровід дослідження як одна із найзатребуваніших послуг бібліотеки

4 вересня 2020, 14:31
Ольга Мацьків, Центр комунікацій Львівської політехніки

У Науково-технічній бібліотеці Львівської політехніки працює спеціальна послуга для науковців. Працівники бібліотеки формують списки актуальних наукових праць за визначеною темою й регулярно надсилають їх ученим. Як це працює розповів директор бібліотеки Андрій Андрухів.

– Цю послугу ми впровадили близько трьох років тому. Скористатися нею можна на сайті в розділі «Послуги» – «Інформаційний супровід дослідження». Викладач заповнює спеціальну форму, вказує свої контактні дані, за напрямом своїх наукових досліджень заповнює поле «Ключові слова» (переважно англійською мовою). Запит надходить групі працівників бібліотеки, які аналізують ключові слова і здійснюють пошук найновіших та найвідповідніших наукових публікацій у базах даних, – пояснює Андрій Андрухів.

Після цього виконавець запиту формує список із 5–6 праць на вказану тему та надсилає науковцеві. Упродовж місяця бібліотекар здійснює моніторинг нових наукових публікацій за темою дослідження й щомісяця оновлені списки надсилає науковцю.

– Для нас є важливим зворотній зв’язок із науковцем, тому ми просимо користувача залишати відгук: чи відповідають запиту підібрані праці, чи потребує пошук вдосконалення або змін. Для покращення результатів пошуку уточнюємо ключові слова та враховуємо всі зауваження, – додає директор бібліотеки.

– Під час пошуку робимо акцент на іноземних базах даних, але й пошук в українських, безперечно, здійснюється. Якщо вчений, наприклад, не володіє певною іноземною мовою, йому надсилатимуть лише українські публікації. Але в такому разі список літератури буде обмежений, адже інтенсивність надходження нових наукових публікацій однією мовою не дуже велика.

Коли послугу запустили, на неї підписалися понад 100 людей:

– Були й кілька науковців не зі Львівської політехніки. Минулого року ми провадили опитування, бо багато науковців відмовчувалися, не було фідбеку від них і ми не розуміли, чи інформація, яку ми надсилаємо, потрібна і актуальна для користувачів. Близько 60 людей відповіли на це опитування, надали нам додаткові рекомендації і ми далі їх супроводжуємо. З певною періодичністю з’являються нові користувачі цієї послуги, – зазначив Андрій Андрухів.

Аспіранти теж можуть бути орієнтовані на цю послугу. Студенти, ймовірно, ні.

– Для них у нас існує послуга «Підбір літератури за темою». Вони також вказують ключові слова й отримують список літератури. Насамперед ми шукаємо видання у фонді нашої бібліотеки. Також користаємося з перевірених інтернет-джерел і ресурсів інших бібліотек. Користувачами цієї послуги на 95% є студенти. Іноді запит надходить від сторонніх користувачів, і не тільки студентів. Невдовзі плануємо часткове автоматизування цієї послуги.

Також у бібліотеці триває впровадження нової автоматизованої інформаційно-бібліотечної системи Koha, яка якісно покращить обслуговування користувачів: від пошуку документа до оперативного його отримання.