Вступ 2020: рейтингові списки

Результати творчих конкурсів

Англійська, французька, польська, іспанська, італійська і, навіть, китайська ― на карантині політехніки вивчали іноземні мови!

17 липня 2020, 15:14
Анастасія Степаняк, Центр комунікацій Львівської політехніки

Від 9 до 30 червня Центр міжнародної освіти університету провадив онлайн-вебінари «Спілкуємося віртуально зі світом».

Політехніки мали можливість безоплатно відвідувати заняття зі шести іноземних мов: англійської, французької, польської, італійської, іспанської та китайської. Вебінари відбувалися у дистанційній формі з використанням платформи ZOOM.

― Організовано такі вебінари для того, щоб поглибити знання та розширити навички використання іноземних мов у навчальному процесі та науковій роботі серед студентів і працівників Львівської політехніки. Це гарний інструмент інтернаціоналізації вищої освіти. Ідея виникла під час карантину, коли з’явилася потреба в нових формах міжнародної співпраці та комунікації, наприклад, участі в онлайн-мітингах. Відсутність досвіду спілкування іноземними мовами часом перешкоджає цьому, ― розповідає керівниця Центру міжнародної освіти Наталія Гоц.

Окрім працівників ЦМО, до організування вебінарів долучилися іноземні аспіранти й викладачі. Розмовні клуби з англійської провадили Олена Ланець та Христина Барвінська, з польської ― Наталія Рожанківська. Вебінари з французької відбувалися завдяки Олені Федоровій. Іспанську викладав аспірант із Мексики Артуро Ольмедо, китайську ― аспірант із Китаю Ше Сень разом із керівником нашого Китайсько-українського центру Михайлом Яструбським. Керівник Італійсько-українського центру Політехніки Орест Василько навчав італійської.

До участі у вебінарах запрошували також носіїв мови, для яких іноземна є рідною, аби цілковито «занурити» учасників у мовне середовище.

― Навіть сертифікат володіння іноземною мовою рівня В2 не завжди гарантує можливість вільного спілкування. Відсутність практичного використання «заганяє» іноземну мову «в пасив». Лише щоденне практичне використання, скажімо, спілкування на різні теми, дозволяє втримати її на необхідному для вільного володіння рівні. Спілкування з нейтівспікерами вважається більш результативним, тож ми вирішили залучити саме таких осіб ― наприклад, візитпрофесора з Франції Фредеріка Жаффренну. У заняттях з англійської та польської брали участь носії мов із Великої Британії, США, Польщі та інших країн. Це не були професійні викладачі, оскільки ми ставили за мету покращення володіння та ознайомлення з іноземними мовами, а не викладання, ― пояснює пані Наталія.

Кожній мові приділили близько 8 занять, тривалістю 40/80 хвилин, залежно від мови та рівня її знання у групі. Учасниками зустрічей були як працівники університету, так і студенти. Поділ груп відбувався за рівнями, іспанську, китайську та французьку можна було вивчати «з нуля». На розмовні клуби з англійської, польської й французької запрошували учасників рівня В1-В2. Говорили про освіту, спорт, культуру, традиції, доброчинність тощо.

За словами очільниці ЦМО, найбільше заявок надійшло на англійську мову:

― На жаль, ми не змогли задовільнити бажання всіх охочих, адже навчальні групи передбачали кількість учасників до 20 осіб. Восени плануємо організувати кілька груп, аби можливість вдосконалити знання англійської мови мало більше осіб.

Загалом у вебінарах взяло участь понад пів сотні політехніків. Найбільш затребувана була англійська, чимало охочих вивчали польську та французьку. Від початку нового навчального року такі мовні вебінари планують продовжувати. Сумлінні «студенти» отримають сертифікати участі із зазначеною кількістю кредитів ECTS.

― Наприкінці курсу ми організували опитування учасників, аби знати, що їм сподобалося, що потрібно доопрацювати тощо. Отримані побажання обов’язково врахуємо, готуючись до вебінарів восени. Наразі заплановано, що заняття відбуватимуться онлайн, але, якщо буде можливість для зустрічей наживо, обов’язково її використовуватимемо, ― каже Наталія Гоц.