Підготовка до вступу та ЗНО

Гуртки Малої технічної академії

 

Освіта за європейським зразком: у Львівській політехніці відбулася зустріч у рамках проєкту EDUQAS

11 грудня 2019, 15:02
Анастасія Задорожна, тижневик «Аудиторія»

У Львівській політехніці відбулася зустріч у рамках проєкту EDUQAS. Це була тренувальна акредитація для двох освітніх програм: міжнародні економічні відносини для бакалаврів та спеціалізації міжнародний бізнес для магістрів.

Евалюційний візит здійснюється у рамках проєкту EDUQAS програми Еразмус+КА СВНЕ. Серед учасників зустрічі присутні представники Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця, Донецького державного університету управління, Національної металургійної академії України, Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, Королівського технологічного інституту KTH (Швеція), Kazakh Ablai Khan University of International Relations and World Languages, Kazakh University of Economics, Finance and International trade та Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти.

Тренувальну евалюцію програм здійснювали представники консорціуму з Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця, Донецького державного університету управління та Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти (заступник голови НАЗЯВО Наталі Стукало та член НАЗЯВО Ірина Золотарьова). Львівську політехніку та оцінювані програми на заході представляли професор кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Інституту економіки і менеджменту, член агентства Ігор Олексів, доцент цієї ж кафедри радник ректора Роман Шуляр, завідувач кафедри Ольга Пирог, докторант Вікторія Харчук.

Ігор Олексів розповів, що під час таких зустрічей експертна комісія спілкуватиметься зі студентами та викладачами Політехніки, вивчатиме внутрішню систему забезпечення якості освіти в університеті, підходи до працевлаштування та можливості вибору дисциплін.

– Процедура оцінювання складається з кількох етапів. Попереднім був етап складання звіту самооцінювання серед робочих груп, зазначених в освітніх програмах. Далі сформовано спеціальні експертні групи, до складу яких увійшли представники всіх українських та казахських університетів, що входять до партнерського складу та мають досвід оцінювання якості освітніх програм, – пояснює Ірина Золотарьова.

Попередній звіт університету було надіслано для ознайомлення з процесом освітньої системи. У Політехніці систему для оцінювання розділили на панелі: спершу докладно розповідається про те, як побудовано систему забезпечення якості освіти з фокусом на освітні програми від керівника відділу. Далі заслуховуватимуть, як залучено до процесу побудови якості освіти викладачів, студентів та структурні підрозділи. Також відбудеться ознайомлення, як здійснюється опитування і врахування думок студентів щодо якості освітніх програм.

Сучасні тенденції розвитку європейської освіти та української зокрема розширюють рамки зацікавлених сторін у якості. Так бізнес-компанії, зацікавлені у випускниках, мають брати участь у складанні рекомендацій щодо покращення якості освіти. Студенти ж, зацікавлені в отриманні робочого місця, мають активно співпрацювати та брати участь у розв’язанні проблем якості освіти. Таким чином ми можемо побачити, як розширюється коло зацікавлених сторін щодо якості освітньої системи, головною метою якої є формування фахівця, компетентного спеціаліста в певній галузі.

Після того, як надані документи буде проаналізовано та ретельного вивчено наявну освітню систему, враховано думки всіх сторін учасників – експертів, викладачів і студентів та після експертних висновків університетові нададуть національні рекомендації стосовно покращення якості освіти для успішного європейського акредитування ЗВО.