Запобігання поширенню коронавіусу 2019-nCoV

Реєстрація на творчі конкурси для вступу на базі ПЗСО

Як розробляти і продавати Android-рішення: політехніки побували на лекції у компанії SoftServe

1 грудня 2016, 16:08
Ірина Шутка, тижневик «Аудиторія»

У середу, 23 листопада, політехніки завітали на SoftServe – щоб дізнатись, як потрапити на роботу у відому компанію, як розробляти мобільні Android-додатки і виходити з ними на ринок, а водночас – чому в ІТ не варто гнатися за легкими грішми.

Попри те, що цього семестру це був не перший візит студентів на SoftServe, учасники зустрічі все ж попередньо висловили бажання довідатись, як влаштуватись на роботу в найбільшу міжнародну ІТ-компанію з українським корінням і які в ній є можливості для кар’єрного росту. Маркетолог SoftServe Юстина Гриник розповіла, що студенти (після третього курсу) можуть подаватись на навчання до ІТ Академії компанії: зареєструватись на сайті, обрати курс, пройти тестування і – бути готовим працювати по 8 год. на день. Академія дає добрі базові знання, і, як свідчить практика, 7 із 10 слухачів курсу, потім працевлаштовуються у SoftServe. Для молодих фахівців у компанії є всі можливості для професійного розвитку: персональний порадник; сертифікаційний, мовний, тренінговий центри. Загалом до свого 25-річчя (у 2018-му) компанія хоче досягти цифри 10 тис. працівників у Львові (нині у шести офісах 2,5 тис.). SoftServe присутня в різних містах України і вважається найкращою ІТ-компанією-роботодавцем України, а після відкриття офісів у Вроцлаві та Софії – і в Європі. Якщо колись SoftServe працювала на аутсорсинговій основі, то потім взялась за власну продукцію, тепер займається і бізнес-консалтингом і, до слова, у планах є й підтримка стартапів, зокрема студентських.

У рамках семінару-лекції «Мобільні Android-рішення: розробка, паблішинг, монетизація» провідний спеціаліст SoftServe у галузі програмної інженерії, випускник кафедри ЕОМ Ярослав Клочник окреслив шлях мобільної аплікації від ідеї через розробку й до ринку. Ідея, власне, може полягати в тому, щоб поліпшити життя або собі, або іншому, як-ось клієнтові. Розробці застосунку передує аналіз цільової аудиторії, ринку, визначення часового ліміту, від чого значною мірою залежить вибір технологій (чи нативних, як Swift для Apple’івської iOS, чи гібридних, як, скажімо, Apache Cordova, що дозволяє створювати універсальні застосунки, які працюють на різних мобільних платформах, з використанням веб-технологій). Також розглянули особливості структури Android-додатка, тренди написання програм під платформу Android від Google. А на завершення – вихід на ринок. Спікер порівняв два найпопулярніші мобільні маркети – Google Play і App Store. З його слів виглядає, що розробнику комфортніше на другому: на Google Play є низка нюансів із вимогами до контенту, політики Google, і якщо ви граєте не за правилами, вас виженуть – аккаунт заблокують – до того ж назавжди. Apple із App Store дещо поблажливіший: у разі порушень чи змін вам надішлють листа з докладним поясненням й рекомендаціями. І нарешті – як заробити на своєму проекті: які є базові інструменти їх монетизації (моделі безплатного й платного доступу, як free with in-app ads, paid apps, freemium, paywall, спонсорство, ін.). Ярослав Клочник дав кілька порад. По-перше, каже, Android і мобільні маркети активно розвиваються, і ця ніша ще не заповнена, а відтак перспективна. Ще – не гнатися за грішми:

– Ніколи не кидайтесь на «халяву». Ні до чого доброго це, зрештою, не приведе. Так, публікація власних розробок на маркетах дає заробіток. Я знаю людей, які звільняються – і так працюють, заробляють. Але вони зупиняються в розвитку: коли ти згодом щось запитуєш, не можуть відповісти навіть стосовно базових речей, не встигають самі за актуальними технологіями.

Проект кафедри ЕОМ, що передбачає відвідини ІТ-компаній і спілкування з практиками, орієнтований передовсім на студентів комп’ютерних спеціальностей Політехніки, хоча долучаються представники різних напрямів і навіть вишів. Координатором проекту є старший викладач кафедри ЕОМ Анатолій Ігнатович.