Зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови: більше запитань, ніж відповідей

5 червня 2018, 10:13
Прес-служба Львівської політехніки

Як відомо, 1 червня 2018 року відбулося зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови. Основною його відмінністю від попередніх років було те, що тест уперше містив завдання з аудіювання, які перевіряють розуміння учасниками ЗНО іноземної мови на слух. Проте після закінчення тестування чимало з них висловлювати суттєві зауваження щодо неякісного проведення цієї процедури. Спірну ситуацію коментують фахівці Громадянської мережі ОПОРА.

Здебільшого учасники ЗНО скаржаться на якість відтворення аудіозапису. Йдеться про недостатню гучність запитань, різноманітні перешкоди в запису тощо. Є суттєві зауваження і до якості вимови та начитки текстів і діалогів (це була американська англійська, а не літературне мовлення, прийняте у Великій Британії), а також рівня складності окремих завдань. Все це, як вважають у Громадянській мережі ОПОРА, може суттєво вплинути на результат державної підсумкової атестації для випускників, які вивчали англійську мову на рівні стандарту або академічному рівні, а не профільному.

Тому учасники тестування почали вимагати не враховувати для визначення загального балу ЗНО результати частини тесту «Аудіювання» або зарахувати усі відповіді за завдання цього розділу як правильні.

Громадянська мережа ОПОРА сподівається, що Український центр оцінювання якості освіти візьме до уваги ці скарги, детально їх проаналізує та виправить ситуацію. Водночас вважаємо, що будь-яке рішення по суті можна приймати лише на підставі психометричних даних про результати ЗНО з англійської мови усіх абітурієнтів. Тобто після того, як регіональні центри оцінювання якості освіти опрацюють та перевірять роботи учасників, а Центр отримає та оприлюднить результати психометричного аналізу тесту.

Нагадаємо, що психометрія пропонує наукові статистичні методи, які досліджують якість тестів за такими характеристиками як розподільна здатність, надійність та кореляція. Згідно з графіком проведення ЗНО у 2018 році, на дані психометричного аналізу варто розраховувати до 13–14 червня.

Якщо розподільна здатність завдань з аудіювання буде низькою, характеристика надійності – малозадовільною, а коефіцієнт кореляції між результатами виконання завдань з аудіювання та загальним балом, отриманим вступником за весь тест, – низьким, Український центр оцінювання якості освіти має розглянути вимоги учасників тестування щодо відмови враховувати завдання частини «Аудіювання» під час визначення загального бала ЗНО з цього предмета.

За детальнішими роз’ясненнями звертатися до керівника освітніх програм Громадянської мережі ОПОРА Наталії Матківської за тел. 097 640 77 90, osvita@opora.org.ua.