Розробник: Доцент, к.т.н. Кархут І.І.
Напрям: Архітектура та будівництво
Мета: полягає у поглибленні знань та умінь проектування і будівництва у районах з сейсмічністю 6-9 балів, на ділянках зі зсувами та обвалами, селевими потоками, при наявності просідних ґрунтів, карстуючих порід, на підробних територіях, в гірських умовах, на підтоплених ділянках та при наявності пливунів.
У слухачів формуються знання про нові вимоги державних будівельних норм в цих напрямках, особливості застосування розрахункових програмних комплексів при розрахунку будівель з урахуванням деформівної моделі матеріалів (дерев’яні, сталеві, залізобетонні та кам’яні конструкції), розвиваються навички застосування відповідних способів будівництва (монтажні стики металевих та дерев’яних конструкцій, армування кам’яних та з/б конструкцій).
Короткий опис курсу та його структура: слухачі курсу опрацюють три групи тем з проектування та будівництва: 1 - у районах сейсмічності 6-9 балів; 2 - на закарстованих ділянках та підробних, підтоплюваних територіях, з просідними, заторфованими грунтами, пливунами; 3 – в гірських умовах, на ділянках зі зсувами, обвалами, селевими потоками, в межах яких ознайомляться із чинними нормативними документами та змінами в них, методичною та навчальною літературою з цих напрямків, розробками стандартів у цій галузі та проектами таких стандартів. Отримують розуміння та опрацюють чинні стандарти, розрахункові програми, сформують уміння аналізувати власний професіоналізм на основі компетентнісного підходу, здобудуть навички проектування та будівництва в складних умовах.
Тема 1. Проектування та будівництво у районах сейсмічності 6-9 балів.
Лекційні заняття – сейсмічне районування, шкали сейсмічної активності, основні принципи проектування сейсмостійких будівель, конструктивні вимоги до будівель в районах 6 балів, будівництво сейсмостійких сталевих будинків і споруд (каркасні будівлі, резервуари), з дерев’яних конструкцій (зрубові, каркасні, щитові будівлі), кам’яних і армо-кам’яних будівель, залізобетонних збірних, збірно-монолітних та монолітних будівель каркасної, стінової систем.
Розрахунки на сейсмостійкість (інженерні методики та за програмою ЛІРА 10.8).
Практичні заняття – приклади розрахунків на сейсмічні впливи каркасної будівлі з мостовими кранами, визначення крутних моментів у колонах каркасу при наявності несиметричної внутрішньої стіни, визначення форм коливань та зусиль в димовій трубі від сейсмічних коливань.
Тема 2. Проектування та будівництво на закарстованих ділянках та підробних, підтоплюваних територіях, з просідними, заторфованими грунтами, пливунами.
Лекційні заняття – інженерна підготовка територій зі складними геологічними умовам, особливості конструктивних схем будівель та мереж на закарстованих та підробних територіях, на підтоплюваних ділянках, ділянках з за торфованими грунтами і пливунами. Методи вирівнювання будівель та споруд.
Практичні заняття – розрахунок паль та плитних фундаментів на закарстованих ділянках, оцінка територій за небезпекою понаднормативних кренів та осадок.
Тема 3. Проектування і будівництво в гірських умовах, на ділянках зі зсувами, обвалами, селевими потоками.
До курсу видані методичні вказівки, посібники.
Група слухачів: 10 осіб
Загальний обсяг: 130 год./4,5 кредитів ECTS
Зокрема: аудиторні заняття - 75 год; практичні заняття - 32 год, лекційні заняття - 43год, виконання випускної роботи - ___год; захист випускної роботи - ___год, самостійна робота – 55 год.
Форма проведення: дистанційно та очно.
Період та тривалість навчання: 1 місяць.
Форма контролю: випускна робота, обсяг до 20 стор.
Перелік компетентностей, які вдосконалюватимуться/ набуватимуться: лекційні заняття - інженерна підготовка територій зі зсувами, обвалами, селевими потоками. Особливості проектування доріг та залізниць у гірських умовах, проектування і будівництво захисних споруд (тунелів, галерей, підпірних та селезахисних стін).
Практичні заняття – приклади розрахунків протизсувних споруд.
Категорія слухачів курсу: технічні працівники будівельних організацій та архітектори і конструктори проектних організацій, архітектурних бюро.
Опис результатів навчальної діяльності: Знання нормативних вимог до проектування та будівництва з даних напрямів, розуміння вимог норм та потреби постійної їх актуалізації, навички проектування власної траєкторії розвитку складників професійної компетентності в галузі проектування та будівництва у районах з підвищеною сейсмічною активністю та зі складними інженерно-геологічними умовами.
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|